216
REGISTRES D
[i5i4].
après les remonstrances à eulx faictes, prindrent charge d'en communiquer avecques ceulx de leur mestier, et ce fait en feroient leur rapport : ce qu'ilz ont depuis fait, et décleré qu'ilz estoient contans prendre celle charge, et d'estre vestuz d'abitz de soye pour porter le ciel ou lieu qui leur seroit or­donné, et d'amener avecques eulx quelque bon nombre de gens de leur estat en honnestes habitz de parure : dont mesd. S" ont esté trés contans.
Response des Quarteniers touchant leurs habits pour lad. entrée.
Sont aussi venuz au Bureau de la Ville les seize Quarteniers d'icelle, et se sont excusez d'estre vestuz de robbes de soye, combien qu'ils l'eussent esté à l'entrée derreniere de la deffuncte royne Anne de Bretaigne W, disans que telz habitz n'appartiennent ne consonent à leurs estatz, et mesmement qu'ilz ne portent point le ciel aux entrées des Roys ne des Roy nes; mais bien seront vestuz de bonnes robbes d'escarlatte violette, tous de livrée, pour acoin-paigner le Corps de la Ville : si ont esté receuz ad ce faire.
potz de leurs Marchandises estoient prestz d'obtem­pérer ad ce qu'il leur avoit esté ordonné pour le fait de l'entrée de la Royne; et baillèrent par declara­tion les noms de ceulx qui avoient esle par leurs communautez esleuz à porter le ciel, et de quelz habitz de soye ilz seroient vestuz.
ExCUSATION DES CHANGEURS DE PORTER LED. CIEL,
OU LIEU DESQUELZ ONT ESTE RECEUZ À LE PORTER
LES MAISTRES JUREZ BONNETIERS.
Et au regard des Changeurs, ilz se excusèrent, di­sans que de present ilz estoient en petit nombre, comme de cinq ou six seullement ; et à celle cause ne pourroient fournir aux fraiz de s'abiller selon qu'il est bien requiz, sans leur grant grief et détriment, re-querans estre deschargez de cest affere. A quoy leur fut respondu par Mess" qu'ilz avoient acoustumé de le faire, et qu'ilz se missent en peine d'y continuer; et neantmoins que iceulx mesd. S" s'enquerroient aux maistres jurez d'autres Marchandises si vouldroyent prendre ceste charge ou lieux d'iceulx Changeurs, et lors les en deschargeroient. Si en parlèrent depuis mesd. S" aux maistres jurez Bonnetiers, lesquelz,
CCCXXI. — Jour de l'entrée de lad. Dame à Paris et l'ordre tenu par la Ville.
4 et 6 novembre i5i4. (Fol. 282 r°.)
Et le samedi 1111e Jourdé Novembre ensuivant oud. an, furent Mess" advertiz que le jour de l'entrée de lad. Dame seroit à lundi prochain sixme dud. mois. Si le mandèrent et firent assavoir aux Conseillers, Quarteniers et autres officiers de la Ville, aux cap­pitaines des vi" archers et lx arbalestriers, aux maistres jurez desd. Marchandises, à fin d'eulx trou­ver chascun en son esgard honnestement acoustrez, ainsi qu'il leur avoit esté ordonné, aud. jour de l'en­trée sur la place de Grève, à dix heures de matin pré­cisement, pour d'illec aller en la compagnie de mesd. S", en bon ordre, jusques à la Chappelle Saint Denis au devant de lad. Dame luy faire la reverence et bienvenant; auquel mandement y comparurent les communautez deppendans du Corps de la Ville en bon nombre et honorables abitz. Et ont marché selon l'ordre qui s'ensuit, c'est assavoir :
Premierement, deux des dix sergens dela Ville à
cheval ; vestuz de leurs robbes my parties avecques leurs navires.
Après eulx, deux et deux, les menuz Officiers de la Ville, comme les mesureurs de grains, les ven­deurs devins, les courtiers de vins, les crieurs de vins, les mosleursde buche, les mesureurs de char­bon : les ungs à pié tenans ung baston blanc en la main, et les autres à cheval; tous vestuz de leurs meilleurs habitz.
Après, les vi15 archers el lx arbalestriers, leurs trompettes devant eulx, portans bannières aux armes de la Ville.
Après, les autres huit sergens de la Ville.
Après, mess" les Prevost cles Marchans et Esche­vins et le Clerc de la Ville, vestuz de robbes my parties de cramoisy et tenné fourrées de martres.
Après, les Procureur et Receveur de la Ville et les Conseillers d'icelle, vestuz de leurs meilleurs ha­bitz!2).
(■) A cette cérémonie (20 novembre i5o4) les Quarteniers avaient revêtu la robe de damas noir et tanné; voy. ci-dessus page 95, colonne 1.
'2) En regard de ce paragraphe, le Registre porte à la marge la mention suivante : Le Procureur et le Receveur precedent au marcher messieurs les Conseillers de Ville.